SAMEN
Inclusieve communicatie nulmeting
Jij wilt weten waar jullie staan qua inclusie en wat je kunt verbeteren. Wij analyseren jouw middelen en proces. Inclusieve communicatie gaat namelijk veel verder dan alleen taalgebruik of beeld.
Wat meten we?
In onze nulmeting kijken we naar representatie, diversiteit, inclusie, toegankelijkheid en gelijkwaardigheid. Wie zien we wel? Wie niet? Is dit authentiek en geloofwaardig? Wie is er betrokken in het proces en hoe lopen de geldstromen?
Wie meet dit?
Onze professionals kijken vanuit hun specifieke (ervarings-)deskundigheid. Daarnaast is het mogelijk om focusgroepen af te nemen met jullie gewenste doelgroep. Hierbij stellen wij diversiteit centraal in hoe wij werven.
Wat ontvang jij?
- Een rapport met per categorie (representatie van diversiteit, inclusie, toegankelijkheid en gelijkwaardigheid) een uitslag.
- Concrete aanbevelingen om de score te verhogen
- Presentatie voor alle stakeholders
Heb ik een nulmeting nodig?
Als je dit herkent, is een nulmeting voor jou:
-
Jouw marktonderzoek bestaat uit een homogene groep
-
De bestaande doelgroep is niet zo divers als jullie zouden willen
-
Binnen de organisatie bestaan verschillende meningen over hoe goed jullie het doen
-
De DEI doelstellingen blijven vaag
-
Beslissingen worden gemaakt uit angst in plaats van kennis en strategie
​
Met onze hulp ga je naar:
√ Duidelijkheid over waar jullie staan
√ Heldere, uitvoerbare aanbevelingen
√ Onderbouwde inclusieve keuzes
√ Blijvende processen om inclusie te borgen
√ Bereik en engagement bij jouw gewenste doelgroep
​