Jouw inclusieve contentstrategie.
In twee weken.

Circle smaller.jpg

Content Kickoff

Wat houdt het traject in?

  • 1 dagdeel workshop

  • 1 online feedback sessie

  • 1 communicatieplan met doel, doelgroep, kanalen, boodschappen en tone of voice

  • 2 weken doorlooptijd vanaf sessie 1

Wat levert het op?

✔ Helder, haalbaar plan in twee weken
✔ Tijdsbesparing voor jouw team

✔ Geldbesparing door eliminatie kanalen
✔ Klantkennis door klantkenmerken 

✔ Gedragen contentstrategie

✔ Inclusie verankerd in het plan

Wat staat er in de contentstrategie?

  • Gedefinieerde doelen

  • Doelgroep met klantkenmerken

  • Heldere keuze voor kanalen

  • Uitgeschreven kernboodschappen

  • Tone of voice regels en voorbeelden

Wat zeggen klanten?

CVD Headshot 2021_edited.jpg

Caroline Villamizar Duque

This is Circular

"We were really happy with the Content Kickoff! We felt that it was well structured and helped us get clarity on how to reach and interact with our desired customers and to pull them into sharper focus. It was really useful to get insightful feedback on our branding and language, it definitely feels much improved and more appropriate to the audience that we want to talk to.  

 

We felt that Studio Samen grasped our brand and our aims really quickly and used the time we had well to create really useful and easy to use outputs for our different customer segments. You added some really cute and funny ideas which will help us bring a lot more personality to the way we talk to our customers and represent what we’re doing. We felt you achieved a lot that was useful really quickly. 

It's got really nice, clear actionable ideas in both Dutch and English for us to implement straight away. You’ve both radically improved our tone of voice and also highlighted some useful things that we should definitely NOT be doing."

IMG_3597_edited.jpg

Carolien Vekemans

Amnesty International Vlaanderen

"Samenwerken met Studio Samen was werkelijk een waar genoegen! In no time was er een fijne en positieve sfeer, wat meteen de expertise en soft skills van dit topteam benadrukt. Het hielp ontzettend dat zij op voorhand een structuur hadden vastgelegd wat aansloot bij de doelstellingen en verwachtingen die wij hadden uitgesproken. Zo konden we gericht open brainstormen mét resultaten en binnen het time frame. De persoonlijke verhalen, humor en zorg bleken allemaal een extra bonus te zijn.

 

Na de sessie hadden we zoveel energie en vertrouwen door alle goede ideeën die uit de bus vielen. Wow. Wat voor content. Mijn team en ik lazen de strategie en we stuurden ieder naar elkaar hoe goed Studio Samen ons had begrepen. Dat maakte dat de content naadloos aansloot bij wat we wilden, en zelfs onze verwachtingen overtrof.

 

Van tone of voice tot de juiste hashtags en emoji’s voor op social: er is niets waar dit team niet aan heeft gedacht. Een soort Ikea-pakketje met een echt goede handleiding op vlak van inclusieve content en communicatie. Zo kunnen wij onze inclusiedroom waarmaken."

Over Studio Samen

Kleur, geloofsovertuiging, gender en beperkingen bepalen in Nederland nog altijd voor een groot deel welke kansen iemand krijgt. Als marketeers kunnen we kiezen: willen we bijdragen aan bestaande schadelijke normen of niet?

 

Studio Samen maakt inclusieve communicatie: beelden en woorden die zo min mogelijk mensen uitsluiten. Zonder stereotypes, met echte representatie en samenwerkingen. Ons doel is om van inclusief communiceren de norm te maken.

vierkant.jpg

Team Studio Samen

Evita Lammes kijkt lachend in de camera. Ze heeft lang donkerblond haar en een witte huid.

Evita Lammes

Strategisch marketeer &  oprichter Studio Samen

Vanuit haar podcast Inclusiecast en ervaring in communicatie voor verschillende zorgorganisaties en sociale ondernemingen richtte Evita Studio Samen op.

  • Grey LinkedIn Icon
  • Instagram Inclusiecast
Osiris Hoepel

Osiris Hoepel

Trainer Diversiteit en Inclusie

Door zijn ruime internationale ervaring als trainer, coach en moderator weet Osiris precies op welke niveau hij met elke groep over Diversiteit en Inclusie moet praten.

  • Linkedin Osiris Hoepel
Sharmila Vooren kijkt lachend in de camera. Ze heeft donkere krullen, een bril en natuurlijk perfecte makeup op.

Sharmila Vooren

Transgender makeup artist & Gender diversiteit educator

Naast haar werk als make-up artist en haar make-up lijn zet Sharmila zich in om mensen te leren over genderdiversiteit.

  • Instagram Sharmila MUA
  • Grey LinkedIn Icon
Maral Moni

Maral Moni

Strategisch marketeer &  expert Diversiteit en Inclusie

Met haar theoretische achtergrond en creatieve, strategische kijk op marketing is Maral de aangewezen persoon om over inclusieve communicatie te sparren.

  • Grey LinkedIn Icon
  • Instagram Maral Moni
Nonye Onwuka kijkt in de camera. Hij is kaal, heeft een klein stoppelbaardje en bruine huid. Uiteraard is hij fantastisch uitgelicht.

Nonye Onwuka

Creatieve media producer & Madeforthemovement

Nonye bedenkt concepten, schrijft, produceert, filmt en edit complete media producties. Bij vragen over video is hij degene die je moet hebben.

  • Instagram Nonye Onwuka
  • Grey LinkedIn Icon
Triangle.jpg

Contact

Als je vragen hebt over inclusieve communicatie ben je altijd welkom. Hoe spreek ik mensen genderneutraal aan in een email? Hoe krijg ik contact met deze specifieke doelgroep? Waarom is de spatie tussen trans en vrouw zo belangrijk?

We helpen je graag! Stuur ons een mail, maak een afspraak of bel. 

 

Spreken we je snel?

 

🖤

Team Studio Samen